Mystery Posting

 

Klinkt spannend, wat
gebeurt er precies?

 

Wat weet jij na een onderzoek?

 

Je wilt informatie hebben over de social performance van jouw bedrijf, om zo het sentiment, je engagement en jouw online reputatie te verbeteren. Mystery posts leveren tips op om je conversie en ROI te verhogen, je agents trainen en/of te controleren of je doet simpelweg nieuwe ideeën op door de real-life cases. Met je eigen ogen ervaren hoe een totale ‘conversatie’ of contactmoment met consumenten rond jouw merk-bedrijf verloopt is super interessant. De SocialCheck is veel inzichtelijker dan ’kille cijfers’ uit Analytics en social media monitoring. Straks ervaar je of er gemiste leads zijn. Geven jullie wel de juiste CTA’s? Zien jouw agents of marketeers de kansen die het contact biedt?

Met deze case in gedachten, net als bij het werken met persona’s, heb je een stevige basis om keuzes te maken, agents te trainen en in het algemeen jouw marketingcommunicatie tegen het licht te houden. En, het belangrijkste, zo werken aan een betere ROI en hogere conversies.

Wat doen de Checkers?

De onderzoekers bij SocialChecker zijn Checkers. Zij posten en versturen berichten vanuit zeer realistische-echte accounts op social media.
De checkers zijn jonge, enthousiaste mensen en in persoonlijke sfeer, soms zelfs té, actieve social media gebruikers!
Lees meer → About Us

Afhankelijk van de gewenste check:

  • Stellen zij vragen, in Facebook chat of op de timeline;
  • Wordt je bedrijf gevolgd via Instagram, waarbij zij liken en reageren op posts;
  • Daarnaast plaatst de Checker ook zelf content via Instagram met betrekking tot je bedrijf, door middel van een ‘tag’;
  • Ook kan dit, afhankelijk van jouw abonnement, ook via LinkedIn, WhatsApp, TikTok, SnapChat of ieder ander gewenst social medium.

Zij gedragen zich exact als ‘normale’ consumenten. Het zijn mystery posts, omdat niemand binnen jouw organisatie, ook jijzelf niet, weet wat er gepost wordt, door wie en wanneer. Ook na het contact maken de checkers zich niet bekend. De communicatie wordt professioneel afgesloten, zonder de betrokkene(n) onnodig werk te laten verrichten.

Mochten jouw agents zeer actief onderzoeken wie de vragenstellers online zijn en op de een-of-andere manier er achter komen dat het een test is: dat is bijzonder en top! Dan is er goed gewerkt, dit is in meer dan 1.000 cases maar tweemaal gebeurd.

Volgens een strak protocol worden de cases vastgelegd, gedocumenteerd en de bewijslast gekoppeld aan de resultaten. Zo worden cases gecreëerd. De resultaten van de individuele case zetten we af tegen de vorige prestaties van het bedrijf en tegen benchmarks uit de industrie. Ook is er uiterste aandacht voor doelstellingen die jouw bedrijf zelf heeft gesteld. Je krijgt in jouw rapport screenshots van alle contacten. De supervisor van SocialCheckers stuurt de Checkers aan en doet de analyses.

Zelf de connectie ervaren? Vraag een gratis SocialCheck aan!

Meer weten over welke SocialChecks er als oplossing zijn voor jouw organisatie?

Lees meer

Waarom SocialCheckers?

Het totale proces rond de case geeft inzichten in hoe contacten verlopen, vanuit het perspectief van de consumenten. Het is een interessante vorm van onderzoek, die een aanvulling is op gebruikelijke statistiek. Gerenommeerde onderzoeksinstituten, zoals de Consumenten Bond, doen vrijwel al hun onderzoek op deze manier. In traditionele Retail en Horeca is mystery shopping een populaire en bekende manier van onderzoek: wij brengen dit naar social media!
Door permanent mystery posting te doen komt er informatie boven die niet in de reguliere (Google) Analytics en Hotjar terug te vinden is, ook niet in gewoon social media monitoring. Wij nemen je daadwerkelijk mee in jouw klantenreis.

Wat is SoResCo?

De SoResCo, de Social Response Score, geeft in een relatief getal de score van jouw bedrijf, op het gebied van social media, responsiveness weer. Met deze score kun je de prestatie van jouw organisatie volgen en benchmarken ten opzichte van de markt, om zo concreet jouw doelen te kunnen stellen.

Hoe wordt SoResCo samengesteld?

Eén van de scores die in de SocialCheck staat is de SoResCo. Als een consument een vraag stelt, reageert, een comment geeft of op een andere manier engagement toont, wordt het volgende gemeten:

  • Reageert het bedrijf? Dit lijkt logisch, maar dit blijkt vaak meteen de grootste bottle-neck te zijn…
  • Hoe snel reageert het bedrijf?
  • Is de reactie wat de consument verwacht? Is deze inhoudelijk nuttig?
  • Is er sprake van personalisatie?
  • Komt er een follow-up?
  • Call To Action?
  • Past de reactie bij de tone-of-voice van het bedrijf?

De schaal loopt van 0 tot 100 punten. Op dit moment is de gemiddelde score bij Nederlandse bedrijven op Facebook 48 SoReSco, op Instagram is dit 45 SoReSco. Wat scoort jouw bedrijf? Vraag de gratis SocialCheck aan en je weet het!

Kwalitatief & Longitudinaal

Het onderzoek is een langlopende vorm van kwalitatief onderzoek, longitudinaal. SocialCheckers gebruikt data van bestaande onderzoeken en kan zo ontwikkelingen en trends aangeven. De cases zijn individuele situaties, die een indicatie geven van de situatie op dat moment (n=1). Door het grote aantal cases is er ook een goed beeld te geven van totale branches.

Nog meer vragen? Prima, misschien even WhatsAppen? Of samen een bakkie koffie doen?